fredag den 27. september 2013

At være frivillig...

I anledningen af frivillighedens dag synes jeg det er passende at bringe et indlæg om hvorfor og hvor jeg er frivillig.

Da jeg flyttede tilbage til Odense var mit netværk svundet ind, så da der var nogen der manglede nogle frivillige til at være levende skilt, pladsanviser ved koncerter, crew til ishockeykampe osv., takkede jeg ja og har været der ca. 1 år - Nogle virkelig hyggelig timer man får brugt der.

Men der hvor jeg bruger størstedelen af mine frivillige timer er i Politihjemmeværnet i Kolding, hvor jeg er delingsfører.
Jeg blev optaget i november 2009 og har siden haft mange spændende oplevelser.
Jeg meldte mig ind, fordi jeg havde en masse fordomme jeg gerne ville have be- eller afkræftet - De fleste er afkræftet og det er grunden til jeg stadig hænger i.

Jeg har fået en masse gode kammerater, kompetencer og en viden om mig selv jeg ikke tror jeg ville få andre steder.
Hvert år kommer garderne til Kolding by i anledningen af deres blå fest og vi følger dem igennem byen - Sidste år fik min veninde en oplevelse, som jeg vil misunde hende til min dødsdag - Læs mere om den her

Under en øvelse




Min veninde til en kursusweekend
Gave i anledning af frivillighedens dag
Jeg er ikke flov over at være i Hjemmeværnet, de kommentarer der kommer bunder oftest i uvidenhed om hvad det er vi egentlig laver.
Jeg synes rent faktisk vi gør en forskel!




6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak - Og tak for at du er model, selvom jeg glemte at spørge dig om lov :)

      Slet
  2. God tekst om at være frivillig. Fordomme og indstillinger er heldigvis ændret meget i løbet af de sidste 20 år. Og heldigvis til det positive. Jeg er selv en af de frivillige der har været med i 20 år.. De seneste 3 år har jeg ikke været så aktiv pga graviditeter og småbørn, men resten af årene har jeg brugt mange timer hver år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at "møde" ligesindet i blogland :)
      Jeg synes at mit medlemskab giver en masse positive oplevelser i hvert fald - Selvom jeg kun kan skrive 4 år på mit HJVcv

      Slet

Det er altid dejligt med en kommentar