mandag den 5. november 2012

Bagedag

I dag er første dag i min modulpause (en uges ferie) endnu en positiv ting ved at læse til fysioterapeut.

Jeg har fået bagt lidt brød - Nogle boller til madpakken, rugbrød og et "knækbrødsbrød".

Organoboller:

De her boller er virkelig lækre. Jeg har fundet opskriften HER, dog har jeg kun brugt 300 gram rugmel.


Så er fryseren  klar til madpakke i et par dage

Rugbrød uden surdej:

ENDELIGT har jeg fundet det rugbrød som skal blive "vores" rugbrød herhjemme - Det smager helt fantastisk, er nemt at lave, tager ingen tid og bliver bagt hele vejen igennem ved den anbefalet tid :)
Opskriften er fundet HER og kan klart anbefales, jeg brugte hele kamutkerner og solsikkekerner blandet sammen.


"Knækbrødsbrød":

Eller stenalderbrød tror jeg det hedder - Det smager af knækbrød, faktisk rigtig godt. Jeg tror dog ikke at det bliver noget jeg får bagt tit, da det kræver mange kerner i forhold til "almindeligt" knækbrød og skal skæres en skive når man har lyst til det.
Skulle du være fristet til også at prøve det findes opskriften HER.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt med en kommentar