lørdag den 26. oktober 2013

Hjemmelavet gaver

Min mor holdte fødselsdag i søndag og ud over den obligatoriske trøje, så fik hun og to hjemmelavet gaver.

Et hæklet hjerte - Opskriften finder du her. Det er en sød lille og hurtig ting at lave.

Hæklet i dobbelt bomuldsgarn på nål #4

Havde også pimpet et kæmpe stort glas til fyrfadslys



Jeg har brugt:
- Et stort glas med låg
- Guldmalig fra Panduro Hobby
- Jutegarn fra Tiger
- Hvidt blondetape fra Netto
- Svampet malerrulle
- Limpistol

Fremgangsmåde:
- Vask og tør glasset grundigt, put en klat lim ca. 2 cm. over glasset bund -skal være et stykke fra hvor det går ind ellers glider snoren af, træk snoren stramt om glasset så langt op du ønsker og afslut med en klat lim.

Låget males med svampen, tørre og tape sættes pænt på kanten af låget.

Fyldes med hvad du ønsker

Jeg tror aldrig jeg bliver for gammel til at lave gaver til min mor - Har i hvert fald et par julegaver i ærmet også :D

1 kommentar:

Det er altid dejligt med en kommentar